close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

גמול עבודה בשבתות, חגים ומוצאי שבת וחג עפ"י חוק דיני עבודה

מערכת שורשיג חשוון, תשעט22/10/2018

כל מה שצריך וחשוב לדעת על גמול עבודה בשבתות, חגים ומוצאי שבת עפ"י חוק דיני העבודה המונהגים במדינת ישראל בכתבה שלפניכם

תגיות:
בתורתנו הקדושה, ספר שמות פרק כ', כתוב: "זכור את יום השבת לקדשו, ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך ויום השביעי שבת לה' אלוקך לא תעשה כל מלאכה אתה ובנך ובתך עבדך ואמתך ובהמתך וגרך אשר בשעריך...". ציווי אלוקי זה מהווה את הבסיס להלכות השבת האוסרות עלינו לביצוע כל מלאכה במהלך שבת קודש. יחד עם זה, ידוע לכל אחד ואחת מאיתנו כי פיקוח נפש דוחה שבת ולכן ישנם לא מעט מבינינו הנדרשים במקרי חירום (השם ירחם) לבצע את עבודתם במקצועות החירום השונים כגון: פרמדיקים, נהגי אמבולנס, אנשי כוחות הביטחון וההצלה וכדומה.

עבור אילו מביניכם העלולים להידרש לעבודה בשבתות, ריכזנו מידע מקיף וממצה בשיתוף עורך דין לדיני עבודה אודות שכר עבודה בשבת, שכר עבודה בחגים על פי תעריף חג ושכר עבודה במוצאי שבת. נפתח ונציין שעל פי דיני העבודה המונהגים במדינת ישראל, כל עובד במשכורת חודשית זכאי לתוספת של 50% מערך שכרו היומי עבור שעות עבודה בשבת וחג. כמו כן, עובד שעתי או עובד יומי הנדרש לעבודה בשבת זכאי לשכר של 150% משכרו הרגיל עבור שעות עבודתו בימי המנוחה השבועית ובימי חג. כמו כן, חשוב לנו לציין מעבר לתעריף שכר עבודה בשבת, כל עובד הנדרש לעבודה במהלך השבת זכאי על פי חוק גם לשעות מנוחה חלופיות המוגדרות בחוק כ-מנוחת פיצוי.

תעריף שבת בעת ביצוע עבודה בשבתות תקף גם למקרים בהם העובד החל את יום עבודתו בבוקר יום שישי ולצערו סיים את עבודתו לאחר כניסת השבת. במקרים אלו, הוא יהא זכאי לקבלת גמול עבור כל אחת מהשעות שלאחר מועד כניסת השבת.

מה בנוגע לעבודה במוצאי שבת?
עבודה במוצאי שבת ו/או מוצאי חג, איננה מזכה את העובד בגמול, וזאת בתנאי שאורך המנוחה אשר עמד לרשותו לפני תחילת עבודתו במוצאי שבת קודש או מוצאי חג הינה כ-36 שעות רצופות. לפיכך, במקרים בהם העובד הועסק במוצאי השבת בטרם חלפו 36 שעות רצופות מרגע עבודתו ביום השישי, הוא יהא זכאי לגמול בשיעור של 150% עבור השעות החסרות. לדוגמא, עובד מסוים עבד ביום שישי עד השעה 14:00 ונדרש להתייצב במקום עבודתו בצאת השבת בשעה 21:00. במקרה זה, שעות המנוחה הרצופות הינן בסדר גודל של 31 שעות בלבד ולכן הוא יהא זכאי לגמול של 150% עבור 5 שעות עבודה.

במידה וגם אתם נדרשים לעבוד בשבת קודש מכל סיבה שהיא הקשורה לתחום עיסוקכם ולתחום פיקוח נפש, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם עורך דין דיני עבודה על מנת לקבל ייעוץ מורחב בנושא. ייעוץ בדיני עבודה על ידי עורכי דין לדיני עבודה יאפשר גם לכם להיחשף לכל הזכויות המוקנות לכם על פי דיני העבודה המונהגים במדינת ישראל.

נכתב באדיבות http://cnk-law.co.il/?lang=he

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה